sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Viikon piiska... vai porkkana...


Otin tarkempaan tutustumiseen Heiaheia - liikunta-motivaatio palvelun

Olen kirjautunut palveluun jo  tammikuussa jossakin liikuntapuuskassa, joita ainakin minulle tulee säännöllisin väliajoin. Liekkö tuo puuska ollut kovin lyhytaikainen.... Palvelun tarjoamassa viikoittaisessa Heiaheia postissa, jossa kerrotaan suorituksista....2.6.2014 tulleen postin karu sisältö:



Yhteenveto:Huomasimme, että et kirjannut yhtään treeniä viime viikolla. Toivottavasti olet kunnossa ja pääset pian taas liikkumaan!

Että silleen... Liikkunut tietenkin olen... mutta kirjannut jonnekkin muualle... tai sitten en ole...Olen kuitenkin... nimittäin liikkunut....



Palveluun kirjataan omat perustiedot ja tavoitteet. Jokaisen liikuntasuorituksen jälkeen aika, matka ym. tiedot kirjataan ylös. 


Tämä Heiaheia palvelu kuitenkin vaikuttaisi aika kiinnostavalle ja monipuolisille. Tässäkin on merkittävä sosiaalinen osuus, kun palveluun saa koottua oman ryhmän jonka kanssa voi jakaa omia treenejä ja tuntemuksia. 

Työkäytössä tämä voisi olla oivallinen työyhteisön yhteishengen kohottaja ja motivaattori vähän liikkuvalle. Asiakkaiden kanssa tämä voisi toimia myös motivaattorina että kontrollina. 

Päivitys 24.6.2014. Etsiessäni somejuttuja kakkostehätvään silmiini osui, että puolustusvoimilla on oma Heiaheia palvelu, jossa vetävästi Mikael Granlund on tulevien varusmiesten oma kunto-ohjaaja. Palvelulla on "kiva nimi" Mars mars. Palveluun voit tutustua tästä Mars Mars

Minun ei ole tullut tätä palvelua käytettyä koska kirjaan omat liikuntani ylös Sports Traceriin joka tarjoaa hyvin samankaltaisen palvelun. Lisäksi se on puhelimessa johon kirjautuu muistiin kartta liikuntareitistä. Näitä on kiva selailla jälkikäteen. Heiaheiassa on suurempi liikuntalajien valikoima kuin Sports Tracerissa, mutta sillä ei minun mielestä ole suurtakaan merkitystä. Tosin ST:stä puuttuu suomalainen kansallisliikuntalaji nimittäin sauvakävely... Myös Sports Tracerin suorituksia voi jakaa mm. Facebookissa ja ST-kavereiden kesken.  

Jos ajattelee yhteiskäyttöä vieraampien ihmisten kuten työyhteisö tai asiakkaat silloin voisin ajatella, että Heiaheia olisi toimivampi, sitä voi esimerkiksi kaikki käyttää samalta tietokoneelta, ei tarvitse olla omia laitteita. 

Aika kivaa tuo seuranta... Minulla on tavoitteena, että 27.8.2014 kun koulu taas alkaa minulla olisi kasassa 1500 km.   




Päivitys:  9.6.2014 tullut Heiahaeia viesti



Yhteenveto:Urheilit 2 kertaa, yhteensä 5 tuntia Tämä on 40% tavoitteestasi - purista vähän lisää tällä viikolla!......



Päivitys 13.6.2014


Nyt olen kirjannut liikuntani ylös tuonne Heiaheia palveluun. Pyöräilykilometrejä on 93 ja vasta 80 % tavoitteesta. Mitähän olen tuolloin tammikuussa ajatellut kun olen kirjautunut palveluun.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti