maanantai 25. elokuuta 2014

Ja mitä sitten tästä eteen päin?



Ja mitä sitten tästä eteen päin? 

Olen luonteeltani suunnittelija ja innostaja. Tykkään työskennellä ongelmanratkaisujen parissa. Haastetta työskentelylleni antaa myös se, että minulla on matkaa "ihmisten ilmoille" 100 - 200 km, riippuen siitä minkälaisia ihmisiä kaipaa, mm. kouluun minulla on matkaa 330  km. Lisäksi olen ollut koko aikuisikäni järjestöaktivisti. 

Joten näkisin, että esim. tällaisella wikillä jonka tehtävässä rakensin voisi olla hyvinkin tärkeä rooli tulevassa elämässäni. Olisi kivaa rakentaa vaikka projektisuunnitelmaa niin, että mahdollisimman monen eri taustan omaavia henkilöitä olisi yhtäaikaa läsnä vaikka fyysistä välimtakaa olisi satoja kilometrejä.

Olen tämän kurssin puiteissa oppinut vaikka mitä. Jopa enemmän kuin odotin. Olen löytänyt aivan uuden ulottuvuuden netin käytölle.

Olen opetellut (lue, olen alkanut opettelemaan) kolmen eri sovelluksen käyttöä. Joiden käyttökelpoisuudesta olen vakuuttunut. 

Ensimmäinen näistä oli cmap, jolla tein maindmapin wikin pohjaksi. Tosi hyvä, kunhan vielä saisi sen jaettua jotekin  järkevästi, joka ainakin ohjeiden mukaan pitäisi olla mahdollista. Seuraavaksi tein varsinaisen wikin. Ja olen aivan lumoutunut. Sen käyttö oli yllättävän helppoa. Tai käytön aloittaminen oli helppoa. Menee varmaan wiki jos toinenkin ennenkuin se on haltuun otettuna. Ja kolmantena hvyänä, mutta ei kovin mieluisnana tulee Screencast-O-Matic. Oma ääni... voi  ei ja silleen... Mutta käyttökelpoinen ohjeiden antamiseen.

Tulen asumaan jatkossakin syrjäseudulla, haluan tehdä töitä yhdessä muiden kanssa jolloin yhteyttä on pidettävä ja mikäpä tämän "helpompaa" ja ainakaan edullisempaa tapaa on vaikea löytää. 

1 kommentti:

  1. Hienoa pohdintaa ja mukavaa, että olet saanut opintojaksolta eväitä somen käyttöön jatkossakin.

    VastaaPoista